Messerschmitt Bf-109 g-10

22. července 2008 v 12:56 | Jan Prokosch |  Historie vojenské techniky Německo

Messerschmitt Bf-109 G-10
Byl to standardní letoun Luftwaffe, ale byl poté stíhacím letounem Focke Wulf.
Messerschmitt byla vlastně náhrada za starý dvojplošník Heinkel to se psal rok 1934.
Úkol vyrobit Messerschmitta dostala firma Bayerische Flugzeugwerke kde pracoval Willy Messerschmitt je jasné že hned nevěděl vůdce jak se letadlo bude jmenovat ale jak už jistě víte letadlo se jmenovalo po Willym Messerchmittovy. Nejznámější verzí Messerchmittu je G tato verze byla do armády zařazena když do armády přicházeli letouny Focke Wulf. Messerchmitt konkrétně třída G byla nejrozšířenější v procentech by bylo Messerschmittu třídy G asi 60% z celkového počtu všech vyrobených Messerschmittu. Na letadlech typu G a K ovšem to byli Messerschmitty létal nejlepší stíhací pilot všech dob sestřelil celkové 352 letadel to ale jistě mnozí z vás vědí.
Technické údaje: Posádka-1 pilot
Rozpětí-téměř 10 m
Délka-9m
Výška-2,5
Hmotnost prázdná-2478 kg
Hmotnost vzletová-3400 kg
Pohonná jednotka-dvanáctiválec DB 605A-1
Výkon motoru při vzletu-1084,8 kW
Výzbroj: 2×13 mm kulomet MG 131
1×20 mm kanon MG 151/20 (nebo 1x 30 mm MK 108, G-6/U4) 1×300 l přídavná nádrž nebo 1×250 kg (550 lb) bomba nebo 4×50 kg (110 lb)
2×Wfr. Gr.21 rakety (G-6 s R2)
2×30 mm kanon MK 108 pod křídly (G-6 s R4)
2x 20 mm kanon MG 151/20 pod křídly (G-6 s R6)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama